Wat moet ik regelen voor ziekte en overlijden?

regelen voor ziekte en overlijden

Regelen voor ziekte en overlijden als ondernemer

Regelen voor ziekte en overlijden is iets waar je als ondernemer liever niet te lang bij stil staat. Toch is het essentieel om dit goed te regelen, zodat je geen onnodige risico’s loopt. Denk jij ook: dat loopt wel los, of vind je verzekeren veel te duur? Wij zorgen er liever voor dat je geen onnodige risico’s loopt door tijdig alles te regelen voor ziekte en overlijden.

Wij geven je een objectief overzicht van de verschillende mogelijkheden om je goed voor te bereiden op ziekte en overlijden. Zo weet je zeker dat je op alles bent voorbereid.

Welke arbeidsongeschiktheidsverzekering past bij mij?

Als je als ondernemer arbeidsongeschikt raakt, heeft dat flinke gevolgen voor je inkomen. Dit kun je voorkomen door een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af te sluiten. De premie voor een AOV hangt af van het beroep dat je uitoefent en de mate waarin je je wilt verzekeren. Het goede nieuws is dat de premie aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting, wat een deel van de kosten kan compenseren.

Er zijn tegenwoordig zoveel producten op de markt dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom begeleiden wij je graag bij het maken van de juiste keuze. Om een weloverwogen beslissing te nemen, beginnen we met een grondige inventarisatie van je privésituatie. Wat zijn je wensen en behoeften? Wat heb je aan inkomen nodig als je arbeidsongeschikt raakt? Wij zetten de mogelijkheden van een AOV overzichtelijk voor je op een rij, zodat je met een gerust hart alles kunt regelen voor ziekte en overlijden.

Wij sluiten zelf geen verzekeringen af, maar begeleiden je bij het verkrijgen van de juiste dekking. Zo ben je verzekerd van onafhankelijk advies en weet je zeker dat je goed geregeld bent voor ziekte en overlijden.

Zorg voor nabestaanden

Misschien bouwde je eerder via je werkgever een nabestaandenpensioen op. Startende ondernemers realiseren zich vaak nog onvoldoende dat dat potje dan wegvalt. Hoe ziet de financiële situatie er voor je partner uit bij overlijden?

Wij geven inzicht in het inkomen dat nodig is en adviseren je hoe je dat compenseert met een overlijdensrisicoverzekering. Zorg ervoor dat je partner goed verzorgd achterblijft en dat je alles goed geregeld hebt voor ziekte en overlijden. Regelen voor ziekte en overlijden is niet alleen belangrijk voor jezelf, maar ook voor je nabestaanden. Wij helpen je graag om dit op de beste manier te doen.

Goed voorbereid de administratie opzetten
Goede start van je onderneming